Simien Mountains National Park - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van Joanne en Renate - WaarBenJij.nu Simien Mountains National Park - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van Joanne en Renate - WaarBenJij.nu

Simien Mountains National Park

Door: Joanne en Renate

Blijf op de hoogte en volg Joanne en Renate

16 December 2009 | Ethiopië, Gondar

Hallo allemaal!
Hier weer een nieuw verhaal, over onze avonturen in de Simien Mountains vlakbij Gondar. Alweer een paar dagen geleden inmiddels, maar we wilden jullie dit niet onthouden!
Vrijdagmorgen vertrokken we in alle vroegte met een afgeragde forewheel-drive landcruiser op weg naar de Simien Mountains. We gingen samen met een Nederlands echtpaar dat we in ons hotel hadden ontmoet, daarnaast gingen er nog een driver, guide en een scout voor de veiligheid mee. Voordat we eindelijk het National Park konden betreden, moesten we eerst ruim drie uren rijden. Drie uren over een gravel road, reken maar dat dat lang duurt! Vanuit de auto konden we al wel voorgenieten, wat een prachtig landschap! Onderweg hebben we nog in een dorpje gestopt bij een hotel voor een ontbijtje; erg belangrijk want daar moesten we het de hele dag op doen. Geen probleem hier natuurlijk, want Ethiopiërs zijn dol op vet dus reken maar dat ons gebakken eitje vet genoeg was. Daarna moesten we ons inschrijven voor het betreden van het park. Er werd gevraagd waar wij het meest in geïnteresseerd waren: “nature and… baboons!” We hadden al wel gehoord dat er veel bavianen in de bergen zouden zitten, evenals een vos en zelfs een luipaard. Die laatste twee dieren kan je eigenlijk alleen zien wanneer je een trektocht van een paar dagen gaat maken.
Het eerste wat wij in de Simien Mountains zagen, waren de baboons. Wat een grappige beestjes! Het waren ook niet een paar bavianen ofzo, maar de hele weg werd opeens door de apen versperd. Echt heel grappig. Daarna stapten we samen met de guide en de scout uit de auto, klaar voor onze wandeltocht. Prachtig! We liepen op zo’n 3100 meter hoogte, reken dus maar dat we zo nu en dan flink aan het hijgen waren, vooral bij het stijgen. Toch merken we al wel dat we steeds een betere conditie krijgen, we leven hier natuurlijk steeds al in het Ethiopische hoogland, boven 2000 meter hoogte. Naast de baboons zagen we ook heel mooie vogels, Ethiopië is echt een land voor vogelliefhebbers. Prachtige roofvogels hebben we gezien, één daarvan had wel een spanwijdte van 1 meter! Natuurlijk hebben we ongelofelijk veel foto’s gemaakt. Al veel te snel kwamen we weer aan bij de Landcruiser, we konden niet al te laat weer terug omdat we voor het donker wel weer terug moesten zijn in Gondar. Die gravel roads hier zijn echt niet verlicht, en het is echt wel heel gevaarlijk om hier met donker nog op de weg te zijn. Wel hadden we een prachtige dag gehad, het was wel super dat we de mogelijkheid hadden om voor één dagje de Simien Mountains in te gaan want dit hadden we zeker niet willen missen. Misschien dat we dan de volgende keer als we in Ethiopië zijn die trektocht nog wel eens doen, wie weet… Als je het zo bekijkt hebben we echt wel genoeg redenen om hier nog eens terug te komen, wat een prachtig land is dit.
We aten ‘s avonds samen met ons Nederlandse gezelschap in de stad, nog een gezellige afsluiting van deze mooie dag.

• 17 December 2009 - 07:00

Raymond Spenkelink:

Hee dames!

Als t goed is hangen jullie inmiddels ergens boven Europa.. Wacht met smart op een verslag van de afgelopen week ;)

Voor mij is inmiddels duidelijk dat de rondreis door het zuiden doorgaat, heel vet!! :)

Nou, sterkte met de kou alvast en succes iig met de stages vanaf maandag!

Ciao, Raymond